Segment E

Auta segmentu E klasa samochodów osobowych, nazwana czasami klasą premium, pośrednia między autami klasy średniej i luksusowymi.Zaliczają się do nich również pojazdy użytkowe. Najpopularniejszymi pojazdami z tego segmentu są:

Volkswagen e-Crafter

Fabryka Volkswagena w Białężycach niedaleko Wrześni montuje od jakiegoś czasu nową generację Craftera, ale od niedawna z taśm produkcyjnych zjeżdżają również elektryczne odmiany. Elektryczny Volkswagen e-Crafter właśnie wyjechał na drogi. Na początek polska fabryka należąca do niemieckiego koncernu wyprodukuje ok. 2 tys. samochodów, które są wysyłane do Hanoweru, gdzie producenta wstawia silniki elektryczne.Liczby nowego Volkswagena e-Craftera:

  1. pojazd o masie 4,25 tony rozpędzi się do 90 km/h.
  2. pojemność baterii 43 kW
  3. zasięg na jednym ładowaniu wg normy WLTP -160 km
  4. ładowanie prądem stałym o mocy 40 kW 80 proc. baterii potrwa 45 minut
  5. ładowanie akumulatora prądem zmiennym o mocy 7,2 kW potrwa 5 godzin i 20 minut
  6. maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego to 290 Nm

Audi e-Tron

E-tron to pierwszy w historii marki samochód elektryczny opracowany od podstaw w tym celu, stając się pierwszym modelem w zupełnie nowej gamie samochodów Audi napędzanych prądem. Jego premierę poprzedziły prezentacje kilku różnego rodzaju samochodów studyjnych z członem "e-tron" w nazwie, poprzedzając od przedstawionego w 2009 roku prototypu e-tron Concept[1]. Ten, który był bezpośrednią zapowiedzią pierwszego seryjnego e-trona, przedstawiono jesienią 2015 roku pod nazwą "e-tron Quattro Concept.Liczby nowego Audi e-Tron:

  1. dwa silniki o mocy 408KM
  2. przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy
  3. prędkość maksymalna 200km/h
  4. zasięg 328 km

Tesla Model S P100D

Tesla Model S (Tesla WhiteStar) – elektryczny samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez amerykańską markę Tesla Motors od 2012 roku. Jest to pierwszy masowo produkowany elektryczny sedan klasy premium[2]. Model S jest stylizowanym na coupé połączeniem luksusowej limuzyny z liftbackiem. Nadwozie auta w całości wykonano z aluminium. Samochód poprzedził prototyp o nazwie Alpha zaprezentowany w 2009 roku. Europejska premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas Geneva Motor Show w 2012 roku. Osiągi najmocniejszej Tesli Model S P100D:

  1. moc 613KM
  2. 1/4 mili 10,79s
  3. maksymalna prędkość 250km/h
  4. zasięg na jednym ładowaniu ok.572 km
  5. 0-100km/h w 2,5s