Hybrydy |
Auta hybrydowe to kNapęd hybrydowy to najczęściej połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Silniki te mogą pracować na przemian lub jednocześnie, w zależności od potrzeb, np.: w mieście elektryczny, za miastem spalinowy. Silnik elektryczny może być prądnicą i ładować akumulatory lub kondensator w wyniku napędzania silnikiem spalinowym lub w wyniku hamowania silnikiem. W układach takich montowany silnik spalinowy ma moc wystarczającą do jazdy przy optymalnych parametrach pracy przy przewidywanej prędkości podróżnej. Jest to około 1/4 mocy silników obecnie stosowanych. Całość sterowana jest przez układ elektroniczny zapewniający optymalne wykorzystanie energii. Najpopularniejszymi pojazdami z tego segmentu są: | ||
Toyota Yaris Hybrid | ||
Model należący do segmentu B, wyposażony w napęd hybrydowy, produkowany od 2012 roku. Wprowadzony do oferty Toyoty dla poszerzenia „ekologicznej” gamy aut, zajmując w niej miejsce obok Priusa i Aurisa HSD, z którymi dzieli część rozwiązań technicznych. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Yaris HSD Concept zaprezentowany w 2011 roku. Model produkcyjny z zewnątrz niewiele różni się od bazowego Yarisa, jedyne różnice dotyczą zmodyfikowanego pasa przedniego oraz przeprojektowanych świateł z przodu i z tyłu. Wnętrze też w obu wersjach jest bardzo podobne. Liczby Toyoty Yaris Hybrid:
Toyota Prius+ Prius+ został zaprojektowany pod europejskie gusta. Samochód ma dość mały współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,29. Nadwozie auta jest opływowe. Linia dachowa przypomina tą z wersji liftback Priusa. Samochód od zwykłego Priusa odróżnia cały przód, który został zaprojektowany tak, aby odpór powietrza był jak najmniejszy. Opływowość Priusa+ podkreśla specjalnie zaprojektowany spoiler, który zwiększa aerodynamikę całej konstrukcji. Liczby Toyoty Prius+: Darmowy hosting zapewnia PRV.PL |